Bestyrelsesmøde 18.04.2009

Dagsorden:

1. Godkendelse af dagsorden
2. Godkendelse af referat af 16.02.2009
3. Økonomi
4. Veje og kloakering
5. Dræning
6. Fællesarealer, status for overtagelse
7. Årets generalforsamling d. 23. maj 2009 kl. 14:00 på P-pladsen overfor Glænø
8. Næste møde aftales 23/5
9. Evt.

Grundejerforeningen Havnsø Strand

Referat af bestyrelsesmøde mandag d. 18. april 2009.

Tilstede: Annette Larsen, Inge Winther, Ebbe Schultze, Michael Hjortshøj, Morten Winther og Klaus Salling.

Fraværende: Søren Risager og Karl Johann Carstensen

Dagsorden:

Ad.1              Godkendelse af dagsorden.
Dagsorden godkendt.

Ad.2              Godkendelse af referat af 16.02.2009.
Referat godkendt.

Ad.3              Økonomi.
Annette (kasserer) oplyste, at 2 fra Overbyvej og 8 fra Slugten ikke har betalt kontingentet til grundejerforeningen. To har meddelt at de ikke ønsker at være med i grundejer-foreningen.

Ad. 4             Veje og kloakering.
To repræsentanter fra kommunen holdt d. 5. marts møde med Morten Winther fra bestyrelsen. Kommunens generelle opfattelse af kvaliteten af vores veje er, at de er afleveret i en tilfredsstillende kvalitet. Så hvis vi synes, vejene ikke er gode nok, må vi selv bekoste forbedringen.

Hvorfor der så er lagt grus få første stikvej på Overbyvej er begrundet i, at grundejeren Nekseløvej 12 ved foto kunne dokumentere, at vejkassen op til ham var væsentlig ringere efter aflevering af kloakarbejdet end før, idet han selv havde bekostet udbedring af vejen i forbindelse med sit nybyggeri.

Ad. 5             Dræning.
På samme møde blev dræning af arealerne indenfor grundejerforeningen drøftet. Morten fik udleveret en tegning der viste placeringen af drænledninger. Ligeledes oplyste kommunen, at det er grundejerne internt, der skal sikre og bekoste udgifterne til at drænledningerne fungerer.

Michael Hjortshøj og Morten Winther vil fremover være tovholder vedrørende området.

Bestyrelsen vil forsøge, at få kommunens konsulenter til at gennemgå drænledningerne og pege på løsninger til udbedring.

Disse løsninger forsøges prissat som overslag f.eks. som en meterpris.

På den kommende generalforsamling d. 23. maj vil bestyrelsen give en orientering om drænproblemerne og hvad det betyder for fællesskabet og den enkelte grundejer.

Ad. 6             Fællesarealer, status for overtagelse.
Kommune og den nuværende ejer er positive overfor køb/overdragelse af fællesarealer til grundejerforeningen d.v.s. veje, stier og arealet mod æbleplantagen, og nu er tilladelsen fra Miljøministeriet i hus.

Ad. 7             Årets generalforsamling d. 23. maj 2009 kl. 14:00 på P-pladsen overfor Glænø
Bestyrelsen mødes hos Morten på dagen kl. 11:00 til formøde

Ad. 8             Næste møde aftales 23/5

Ad. 9             Evt.
Det blev aftalt at afholde en fællesspisning for alle medlemmer, i løbet af sommeren. Ebbe sender dato forslag, så datoen kan udsendes sammen med dagsorden for generalforsamlingen.

 

Klaus Salling
21.04.2009