Bestyrelsesmøde 05.04.2012

Grundejerforeningen Havnsø Strand

Referat af bestyrelsesmøde skærtorsdag d. 05.04.2012

Tilstede: Annette Rud Hansen, Gitte Sørensen, Annette Larsen, Gert Hansen, Ebbe Schultze, Karl Johann Carstensen og Klaus Salling.

Fraværende med afbud: Michael Hjortshøj og Morten Winther

Dagsorden:

1 Godkendelse af dagsorden.

2 Godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde27.08.2011.

3 Økonomi, hvordan går det med kontingentbetalingerne.

4 Veje og kloakering

5 Generalforsamling 3. juni 2012 kl. 13:00

6 Fællesarealet og det lejede areal med frugttræer, lejeren har beskåret vores træer og bruger noget af vores grund.

7 Næste møde.

 

Ad.1 Godkendelse af dagsorden.

Dagsorden blev godkendt.

Ad.2 Godkendelse af referat fra sidste bestyrelsesmøde 27.08.2011.

Referatet blev godkendt.

Ad. 3 Økonomi, hvordan går det med kontingentbetalingerne.

a. Hvordan rykker vi de resterende?

Kasseren oplyste, at der er 1 fra Overbyvej og 5 fra Slugten, der ikke har betalt. I alt drejer det sig om 3.500 kr.

Det blev besluttet, at Annette Larsen kontakter personligt de 5 i Slugten for at høre om baggrunden for den manglende betaling, og Ebbe tager kontakt til den ene på Overbyvej.

 Ad. 4 Veje og kloakering.

a. Kommunalt problem med drænledning på Nexeløvej.

Kommunen har skrevet til de 3 grundejerforeninger, der ligger op til Nexeløvej. Det er grundejerforeningerne Strandlunden, Starreklinte Strand og os (Havnsø Strand). Drænledningen ligger på højre side af Nexeløvej set fra stranden. Problemet er at drænledningen ikke fungerer som den bør. Om Lind og Risør´s nye udstykning kan være årsagen vides ikke, men det er den drænledning som vi skal koble os på, når vi løser vandproblemet ved T krydset på Overbyvej.

b. Tilbud på dræn af Overbyvej kryds og Slugten.

c. Et læs leret vejgrus 12 m3 og en arbejdsdag.

 

Der foreligger nogle tilbud hjemtaget på forskellige tidspunkter.

Tilbudet som vi mener er det rigtige, d.v.s. regulering af terrænget i T krydset  til 2 stk. overfladebrønde koster inkl. moms ca. 25.000 kr. Vi har pt. 22.000 kr. D.v.s. Slugten´s vandproblemer, udbedring af huller i vejene  ikke kan afholdes indenfor vores økonomi.

Med baggrund i ovenstående foreslog Karl Johann, at vi ikke må vente længere med løsning af “alle” problemer. Det var der enighed i bestyrelsen om, hvorfor det blev besluttet, at Ebbe og Gert sammen forsøger at forhandle udgiften til T krydset ned til ca. 20.000 kr. (hvilket ca. passer med et tidligere tilbud fra samme entreprenør), og at de får tilbud hjem på øvrige arbejder, således at generalforsamlingen kan beslutte et evt. ekstraordinært bidrag til grundejerforeningen m.h.p. at løse alle vejproblemer (Overbyvej og Slugten).

 Ad. 5 Generalforsamling 3. juni 2012 kl. 13:00

Ebbe orienterede kort om dagsordenen jævnfør vores vedtægter. Det blev besluttet, at bestyrelsen mødes inden generalforsamlingen, for at være klædt på til generalforsamlingen.

 Ad. 6 Fællesarealet og det lejede areal med frugttræer, lejeren har beskåret vores træer og bruger noget af vores grund.

Ebbe vil skrive til ejer om ovennævnte, m.h.p. at forpagter ikke fremover kører på vores fællesareal og desuden ikke beskærer vores træer.

 Ad. 7 Næste møde.

Der var forslag fremme om d. 4., 5. og 6 maj. Ebbe koordinerer det.

 

MVH Klaus