Indkaldelse til Generalforsamling 11. juni 2017 kl. 13

Kære medlemmer af Grundejerforeningen Havnsø Strand.

Årets generalforsamling holdes på fællesarealet overfor Kolonien Glænø,

Søndag d. 11. juni 2017 kl. 13:00

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent.
  2. Bestyrelsens beretning.
  3. Fremlæggelse af revideret regnskab for grundejerforeningen til godkendelse.
  4. Forslag fra medlemmerne.
     Eventuelle forslag skal være betyrelsen i hænde senest 14. maj.
  5. Forslag fra bestyrelsen,
    1. Forsøg på at genskabe hoveddrænledningen fra P-pladsen til Slugten.
    2. Græsslåning af fællesarealerne.
    3. Fremlæggelse af budgetter samt fastsættelse af kontingent.
  6. Valg af bestyrelse.
  7. Valg af revisor.

Pkt. 3       Omdeles på mødet.

Pkt. 5a    Status og forslag vedlagt herunder.

Pkt. 5b    Forslag vedlagt herunder.

Pkt. 5c     Budget og kontingent forslag omdeles på mødet.

Husk vores hjemmeside. Her finder I referater, kopi af breve, gældende lokalplan, vedtægter mm. Her finder I også bestyrelsen samt e-mailadresser og mobilnumre, www.havnsoestrand.dk.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

PS til jer der får denne dagsorden som brev, vil vi opfordre jer til at sende os jeres e-mail adresse, hvis I har en, så vi fremover kan spare frimærkerne.
Send mail til formand@havnsoestrand.dk

Forslag fra bestyrelsen:

5a Forsøg på at genskabe hoveddrænledningen fra fællesarealet overfor Glænø (P-pladsen) til Slugten

På sidste års generalforsamling besluttede vi at undersøge muligheden for at genetablere en drænledning til den vådeste del af foreningen, området bag P-pladsen. Vi har ikke fået kontakt med en rådgiver der matcher vores lille opgave, vi har derimod snakket med to af de praktiske kloak/dræn folk vi har brugt til andre opgaver, de nævner begge at vi burde undersøge om der kan skabes gennemløb i et af de eksisterende drænrør, enten ved at spule, men nok kun ved at rodskære det rør der er mindst medtaget.

Vi har her i foråret henvendt os til et kloak-/drænfirma der kan rodskære i drønrør. Vi håber at de vil få tid inden vores generalforsamling, så deres vurdering eller succes indgår i vores debat og beslutning på generalforsamlingen.

Bestyrelsens forslag vil derfor afhænge af hvordan kloak-/drænfirmaet vurderer vores eksisterende dræn.

 

5b Græsslåning på fællesarealerne

De sidste mange år har vi fået slået græs af ekstern havemand, græsslåningen består af følgende opgaver:

  • Slåning af det det flade fællesareal på ca. 2.000m2 (længst mod syd, bag vores sommerhuse) en gang om året – kræver større maskine.
  • Slåning af græs på og rundt om P-pladsen ca. 750m2, ca. 15 gange om året.
  • Kantklipning rundt om alle stenene på P-pladsen, 2 gange om året.
  • Slåning af sti gennem fællesarealet, fra brandbælte bag P-pladsen til æbleplantagen, ca. 15 gange om året.

I 2016 kostede det 1.200kr + moms for opgave 1, og 4.200kr + moms for de 3 øvrige opgaver tilsammen.

Bestyrelsen vil lægge op til at græsslåning af opgave 2, 3 og 4 udføres af en af beboerne i grundejerforeningen mod betaling.

Hvis der ikke finder nogen der vil påtage sig plæneklipningen, foreslår bestyrelsen at vi fortsætter som tidligere.